Församlingsrådet i S:t Johannes församling

Församlingsrådet är styrelse för församlingens verksamhet. I rådet finns sju ordinarie ledamöter och tre ersättare. Sex av ledamöterna är utsedda av kyrkofullmäktige. Församlingsherden är utsedd av pastoratets kyrkoherde.

Följande personer är valda till S:t Johannes församlingsråd 2022-2025

Ledamöter:

Liliana Assi, Ordförande
liliana.assi@svenskakyrkan.se

Amir Abdul-Ahad
amir.abdul-ahad@svenskakyrkan.se

Gun Gustafson
gun.gustafson@svenskakyrkan.se

Kristina Gillberg
barbrokristina.gillberg@svenskakyrkan.se

Eva Alström
eva.alstrom@svenskakyrkan.se

Valter Lautaro Sena Tristant
lautaro.senatristant@svenskakyrkan.se

Ersättare:
Krister Lindblad, Anna Charlotte Ståhlberg

Även församlingsherde Carl-Johan Falk är ledamot, på delegation från kyrkoherden.

Kyrkorådet

Kyrkorådet är Eskilstuna pastorats styrelse. Här kan du läsa om kyrkorådets roll och uppdrag och se vilka som sitter i kyrkorådet just nu.

old S:t Johannes församling

Med dörrarna till Klosters kyrka på tröskeln till stadens liv och vardag vill S:t Johannes församling vara ett sammanhang som visar på Guds närvaro i Eskilstuna. I S:t Petri, S:t Pauli och Klosters kyrkor finns ett levande gudstjänst- och församlingsliv, ett rikt kör- och musikliv och ett lika rikt barn- och ungdomsarbete. Här finns också mötesplatser för olika behov och förutsättningar.