Församlingsrådet i Tunafors församling

Församlingsrådet är styrelse för församlingens verksamhet. I rådet finns fem ordinarie ledamöter och fyra ersättare. Fyra av ledamöterna är utsedda av kyrkofullmäktige. Församlingsherden är utsedd av pastoratets kyrkoherde.

Följande personer är valda till Tunafors församlingsråd 2022-2025:

Inga Flodell
Anna Holmqvist
Margita Kaiser
Göran Laurell
Kjerstin Lindh Nyberg
Yvonne Risberg
Madelene Stavehaug
Märit Zettervall Svensson

Även församlingsherde Mary Lindgren Carlsson är ledamot, på delegation från kyrkoherden.

Kyrkorådet

Kyrkorådet är Eskilstuna pastorats styrelse. Här kan du läsa om kyrkorådets roll och uppdrag och se vilka som sitter i kyrkorådet just nu.

Tunafors församling

En ny församling med tusenårig historia. Här finns Fors kyrka och S:t Andreas kyrka, som erbjuder ett brett och varierat församlingsliv med gudstjänster, musik och gemenskap. I vår församling finns möjlighet till fördjupning kring livets viktiga frågor och platser för stillhet och vila i en vardag där mycket händer. Här kan du läsa mer om allt som händer hos oss.

Mary Lindgren Carlsson

Församlingsherde - Tunafors församling, Eskilstuna