Konfirmera dig - och res till Gotland

Häng med till Gotland på sommarlovet och upplev Gotlandskonfa. Allt är gratis under din konfirmandtid – även lägret och resan! Konfirmationen arrangeras av Tunafors församling. För dig som är född 2010, passa på att hänga på.

Att vara konfirmand i Gotlandskonfa innebär att du har möjlighet att kombinera din konfirmandperiod med ett roligt läger på Gotland. Ett läger som kommer att erbjuda dig en möjlighet att delta på en inre och yttre resa. En resa där du får ställa frågorna, men också ge svaren, svar som kan ändras under vägen.

Vi är också med genom våra sinnen och upptäcker smått som stort, samtalar om vår tro och våra tvivel och finns med i kyrkans liv och gemenskap.

Genom dig själv och dina konfirmandkamrater i gruppen skapar du minnen för livet. Vi börjar med en upptakt i december, träffas därefter en söndag i månaden januari till maj. I april månad åker vi på ett helgläger till Stiftsgården Stjärnholm. På sommarlovet träffas vi en vecka på hemmaplan i S:t Andreas kyrka och vi åker på ett läger till Gotland.

Viktiga tider

Vi startar söndagen den
1 december. Högmässa
kl. 15.00 med inskrivning och föräldramöte i

S:t Andreas kyrka.

Träffar:

12 januari 10.30-16.00

26 januari 10.30-16.00

9 februari Konfirmanddag    i pastoratet

9 mars  10.30-16.00

4-6 april         Läger på     Stjärnholm

10 maj  Konfirmanddag    i stiftet

11  maj  10.30-16.00

15-19 juni Träffar på     hemmaplan     9.30-15.00

22-26 juni      Resa till Gotland

27 juni            Genrep

29 juni            Konfirmation

Allt är gratis under din konfirmandtid - även lägret och resan!

Anmälan Gotlandskonfan