Kyrkor och mötesplatser

Våra kyrkor och församlingshem är viktiga mötesplatser och knytpunkter för en mängd verksamheter. Här kan du läsa mer om våra kyrkomiljöer, deras historia och om vad som är på gång där.

Kyrkor och församlingshem

I Eskilstuna pastorat finns elva kyrkor och fyra församlingshem och sockengårdar; för gudstjänster, musikupplevelser och möten med människor och med Gud. Här kan du läsa mer om vilka de är och var de finns.

Begravningskapell

I Eskilstuna pastorat finns tre begravningskapell för begravningsceremonier.

Mötesplatser

Kyrkan är en plats för människor och möten. De sker bland annat på våra olika kaféer, i våra samtalsgrupper och lunchandakter. Här kan du läsa mer om var du kan möta oss och vara med och skapa en öppen gemenskap.

Sjukhuskyrkan Eskilstuna

När man blir sjuk eller när något oförutsett inträffar kan man behöva prata med någon. Sjukhuskyrkans arbete går ut på att skapa tid och rum för reflektion och bearbetning kring tankar och känslor.