Sörmlandskonfa

Under konfirmationen får du upptäcka mer av dig själv och utforska några av livets stora hemligheter!

Vi människor har ett behov av att få fundera över och prata om frågor som rör livets alla delar. Vad är viktigt i livet? Vad är kärlek och vänskap, gott och ont? Vilket ansvar har vi för världen och varandra? Vad är en tro och vad kan den spela för roll? Vem var eller är Jesus? Med hjälp av bibeln, musik, kreativt skapande, samtal och lekar utforskar vi den kristna tron.

Vi träffas i S:t Pauli kyrka i Skiftinge. På söndagsträffarna firar vi gudstjänst, äter lunch tillsammans och utforskar ett eller ett par teman. Vi har lite längre helgträffar med övernattning i december och mars, samt 4 dagars läger med början på valborgsmässoafton.

Detta alternativ kan passa extra bra för dig som har en upptagen fritid, bor varannan vecka, eller tycker att det är skönt att inte vara så långt hemifrån.

I S:t Johannes församling inbjuds du som fyller 14 år och går i årskurs 8 att konfirmera dig. Om du tidigare missat och går i 9:an är du förstås också välkommen. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan för att börja konfirmationen. Är du inte döpt går det bra att döpas under konfirmandtiden.

Varmt välkommen att bli konfirmand hos oss i S:t Johannes församling!

Viktiga tider

Första träffen söndag
13 oktober i S:t Pauli kyrka
kl. 13.00-16.00.

Söndagsträffar: 10/11, 12/1, 9/2 och 6/4.

Helger: 13–15/12 och 7–9/3

Läger: 30/4–4/5.

Konfirmationshögtid söndag

11 maj i S:t Pauli kyrka.

Allt är gratis under din konfirmandtid - även övernattningar och läger.

Sörmlandskonfa