S:t Johannes församling: Konfirmera dig - och res till Assisi

Klosterkonfa! Ta chansen att fundera över livets stora frågor tillsammans med oss och andra nyfikna ungdomar!

Fullbokad!

Konfirmationen är ett tillfälle att utforska frågorna om livet, mig själv och tron på Gud. Tillsammans med oss ledare klurar vi på vad dopet betyder, vad kärlek och vänskap är, varför det finns ondska, och vem Jesus var eller är. Vi gör det genom lekar, kreativt skapande, samtal, bibelläsning och musik.

Under vår resa till Assisi i Italien följer vi i helgonen Franciskus och Claras fotspår. Vi bor som gäster på ett kloster. Tillsammans vandrar vi i naturen, i smala gränder och i stadens stora katedral. Vi äter italiensk mat och samtalar om livet och tron.

Vi träffas tisdagar udda veckor i Klosters församlingshem mellan kl. 16:00-19.00. Vi har en övernattning i Klosters kyrka i november och en resa till Assisi i Italien under sportlovet.

I S:t Johannes församling inbjuds du som fyller 14 år och går i årskurs 8 att konfirmera dig. Om du tidigare missat och går i 9:an är du förstås också välkommen. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan för att börja konfirmationen. Är du inte döpt går det bra att döpas under konfirmandtiden.

Detta konfirmationsalternativ är fulltecknat. Om du ändå skickar en anmälan antecknas du på reservlistan och vi följer upp den så snart vi har mer information. Anmäl dig annars gärna till någon av våra andra grupper.

Varmt välkommen att bli konfirmand hos oss i

S:t Johannes församling!