Foto: Mattias Pettersson

Tunafors församling

En ny församling med tusenårig historia. Här finns Fors kyrka och S:t Andreas kyrka, som erbjuder ett brett och varierat församlingsliv med gudstjänster, musik och gemenskap. I vår församling finns möjlighet till fördjupning kring livets viktiga frågor och platser för stillhet och vila i en vardag där mycket händer. Här kan du läsa mer om allt som händer hos oss.

Tunafors församling vill ha din hjälp

Vi arbetar nu med att utveckla våra gudstjänster och du kan vara hjälpen vi behöver!

En mötesplats i tystnad

Att ta en paus är viktigt. När det stillnar runt oss finns tid för eftertanke, vila och återhämtning. Välkommen till retreater i S:t Andreas kyrka.

Bibelsamtalsgruppen Esther

En samtalsgrupp för alla intresserade att upptäcka bibeln

Filmklubben Blå kvarnen

Under fem måndagar samlas vi för att se och diskutera olika filmer i Fors församlingshem. Sista måndagen i månaden med början kl. 18:00. Alla är välkomna! fri entré.

Musik i Tunafors

Välkommen till konserter och musikgudstjänster i Tunafors församling. Här hittar du vårens program!

Andlig vägledning

Andlig vägledning är en möjlighet till fördjupning, att bli mer lyhörd för Guds närvaro i ditt liv.

Katekumenatet

Vill du veta mer om vad kristen tro är? Kanske blev du aldrig döpt eller konfirmerad? Kanske funderar du på att bli det som vuxen istället?

Act Tunafors

ACT Tunafors är öppet för alla som vill stödja och jobba för ACT Svenska kyrkan.

Ideellt arbete – för dig som vill bidra och ta ett extra ansvar i din församling

Som ideell kan du göra en insats som är berikande både för andra och dig själv. Även en liten insats gör skillnad och har stor betydelse.

Kvinna i stadsmiljö med motorvägsbro i bakgrunden

Cecilia Melder om existentiell hälsa

Hör Cecilia Melder föreläsning om existentiell hälsa från Tema Tunafors här.

Fors kyrka

Här kan du se vad som är på gång just nu och läsa mer om Fors kyrka.

S:t Andreas kyrka

Här kan du se vad som är på gång just nu och läsa mer om S:t Andreas kyrka

Kontakta Tunafors församling