Upptäck våra församlingar

Här pågår gudstjänster, soppluncher, körer, pilgrimsvandringar, syföreningar, konserter, samtal om tro och aktiviteter för barn, unga och familjer. Inom församlingarna ryms också vår diakoni.

Våra församlingar

I Eskilstuna pastorat ingår S:t Ansgar, S:t Johannes, Tunafors och Västra Rekarne församlingar; alla med sin egen prägel och vilja att finnas nära sina församlingsmedlemmar.

Samtal, stöd och diakoni

Ibland är livet svårt. Relationer, jobbet, hälsan eller ekonomin utmanas. Tillvaron kan också slås sönder i sorgen efter en älskad människa. Men du är inte ensam – du kan få hjälp och stöd.

Ideellt arbete – för dig som vill bidra och ta ett extra ansvar i din församling

I Svenska kyrkan kan man vara medarbetare på många sätt.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.