Foto: René Backe

Nystart i Eslöv och Västra Sallerups prästgård

I höst start vi upp flera nya verksamheter i Eslöv. De flesta verksamheterna finns i prästgården men vissa är även i eller runt Eslövs kyrka.

Gotta catch 'em all

Går du i mellanstadiet och spelar Pokémon Go?

Agera mera!

Går du i lågstadiet och vill göra skillnad i världen?Då ska du komma till Västra Sallerups  prästgård, där den nystartade gruppen Agera mera hänger.

Mellanstadiehäng

För dej som går på mellanstadiet

Två händer uppsträckta mot en blå himmel. Solen lysen mellan fingrarna.

Himlagott

För barnfamiljer som har svårt att hitta ork och tid till matlagningen. En gång i månaden erbjuder vi er en oas mitt i vardagens kaos. Vi börjar med att äta middag tillsammans som vår husmor lagar. Därefter får vuxna och barn samtala och göra något kreativt tillsammans under ledning av pedagog och präst, ibland på ett givet tema. Varje träff avslutas med en gemensam andakt.

Gravid kvinna i blå skjorta håller händerna runt den runda magen

Mammagrupp - GRAVID

Ny grupp för dig som är gravid och vill träffa andra och prata med utgångspunkt i det existentiella och det emotionella. Vad innebär det att bli förälder? Vad längtar vi efter och vad är vi nervösa för? Vad kan man förvänta sig? Hur kan man förbereda sig på det ingen förväntar sig? Hur och var får man hjälp när den rosa bubblan inte infinner sig?

Barnkör 10–12 år

Nu startar vi upp en ny barnkör i Eslöv!

Eslövs kyrkas barnkör

Barn 6-10 år är välkomna att sjunga med oss! Vi träffas tisdagar 17.30 - 18.10 i Eslövs kyrka.

Musikalgrupp

Går du på mellanstadiet och tycker om att sjunga och spela teater, anmäl dig då till vår nya Musikalgrupp!

Bebisar ligger på golvet, vuxna står runt omkring och sjunger

Babysång 0-1 år

För föräldrar med barn i åldern 0-1 år. Verksamheten erbjuder ett musik- och rörelseprogram på cirka 30 minuter, där barnet är i centrum.