Onsdagslunchen

Sopplunchen byter namn till onsdagslunchen hösten 2024

Vi träffas onsdagar kl 12:30-14:30 i Eslövs församlingsgård för lunchbön därefter äter vilunch tillsammans. Kaffe och hembakat till efterrätt.

Swisha lunchen!

Betala gärna lunchen (30 kr/person) med Swish: 123 069 53 20 ange ”onsdagslunchen” i meddelanderutan.

2023:

4/1-27/12

Varför väljer du att komma på sopplunch? Vad ger det dig att komma?

Beryl: Samvaron! Man får sjunga. Man får Guds ord till sig helt enkelt. Jag trivs med personalen och de som håller i andakten. Jag trivs att vara här. Tänk, här är ett rum fullt med ensamma damer (mestadels) och en del ensamma herrar. Här pratar man och har det mysigt!

Ally: Att träffas. Jag instämmer med det Beryl har sagt. Det är god soppa och gott kaffe. Här är trevligt med trevlig personal. I vintras kunde jag inte komma på några gånger. Då ringer det människor som bryr sig och undrar var man är.

Gertrud och Sven: Vi tycker det är trevlig samvaro här och mycket trevlig personal.

Text & bild: Erika Heil-Utbult

Ally Leander och Beryl Sjöding

Foto: Erika Heil Utbult

Ansvarig för sopplunchen i Eslövs församlingsgård