Foto: Wikimedia commons

Församlingsresa hösten 2024

Den 4 september är det dags igen för församlingsresa. Den här gången går turen till flera spännande platser i Skaraborg.

Höstens resa startar kl 8.00 vid S:t Olofs kyrka. Vi reser sedan norrut, mot Karlsborg och Forsvik och på vägen stannar vi för lite fika. Framme vid Forsviks bruk får vi en guidad tur i den unika bruksmiljön. Här har det smitts järn, sågats brädor och malts mjöl i sexhundra år. Här grundades också Skaraborgs första verkstadsindustri.

Lunch serveras på Hjo folkhögskola och därefter åker vi vidare till Brandstorps kyrka, en vacker och i flera avseenden märklig träkyrka, som har åtskilligt av intresse att bjuda besökaren. Även i kyrkan får vi en guidad tur. Eftermiddagskaffet dricker vi på Landhs konditori i Mullsjö. Om vi är godissugna stannar vi till vid VIP Mullsjö på vägen tillbaka till Falköping. Beräknad tid för hemkomst är kl 18-18.30.

Anmälningsavgift 100 kronor. Alla intäkter går till diakonin i Falköping. Anmälan öppnar 10 juni och det är först till kvarn gäller. Anmäl dig till församlingsexpeditionen på telefon 0515-77 63 10 eller falkopings.pastorat@svenskakyrkan.se.