Pilgrimsvandring 2024

Följ med på en pilgrimsvandring i sommar!

Som vanligt uppmärksammas S:t Olofsdagen, den 29 juli,  med en pilgrimsvandring i pastoratet.

Sista onsdagen i varje månad görs en lite längre vandring från S:t Olofs kyrka. Vandringen inleds alltid med pilgrimsmässa kl 8.30. Ta med matsäck och välj kläder efter väder. (Övriga onsdagar görs en kortare vandring, från S:t Olofs kyrka till Svenska kyrkans lokal på Dotorpsgatan där det serveras fika.)

Vandringsledare är Kjell-Åke Andersson och Inger Backelund. Du hittar alla datum längst ner på sidan. Varmt välkommen att vandra med, både du som varit med förut och du som aldrig provat på pilgrimsvandring!

Läs mer om pilgrimsliv här!

Vandringar 2024

Måndag 29 juli kl 10.00
S:t Olofs-vandring från Åsarps kyrka till S:t Olofs kyrka, cirka 16 km. Du kan välja att starta dagen på två olika vis: 1: Gemensam avfärd från S:t Olofs kyrka kl. 10.00. Skjuts ordnas. 2: Ta dig själv till Åsarps kyrka för start vandring ca 10.30. Skjuts ordnas tillbaka till Åsarps kyrka efteråt. Föranmälan till gemensam skjuts görs via 0515-776310 senast torsdag 25 juli. Vandringen går förbi Slutarps kvarn där bjuds på enklare förtäring och möjlighet att fylla på vatten i medhavd flaska. Vandringen avslutas vid S:t Olofs kyrka. Medtag egen matsäck och vattenflaska. Kläder efter väder.

Onsdag 7 augusti kl 18.00. Pilgrimskväll i Mularp.
Vandring med start vid Mularps kyrka, medtag eget fika.

Onsdag 28 augusti kl 10.00
Vandring till Lovene kyrkoruin, Karleby. Skjuts tillbaka.

Onsdag 25 september kl 10.00
Vandring till Marka via Redberga. Skjuts tillbaka.

Onsdag 23 oktober kl 10.00
Vandring till Östra Tunhem över berget. Skjuts tillbaka.