Gemenskapsträffar för alla åldrar

BARNVERKSAMHET, UNGDOM, TRÄFFAR FÖR DAGLEDIGA

Träffpunkter för Barn och familj

I Svenska kyrkans verksamhet för barn och familj finns möjlighet att möta nya vänner, leka, skapa, utbyta erfarenheter, fika och samlas till andakt/gudstjänst.

Ung

Välkommen att träffa nya och gamla vänner hos Svenska kyrkan Falun.

Mötesplatser för vuxna

Umgås över en fika, samtala, lyssna till musik eller sjung själv.

Möten och samtal om tro och liv

Onsdagskvällar i Stora Kopparberg

17.30 Fika och prat i kyrkan. 18.30 Veckomässa. 19.15 Livsviktigt - föreläsning och samtal om livsviktiga ämnen

Bibliodrama

I Bibliodrama möter vi den bibliska texten med hela vårt jag. Vi upptäcker och upplever texten med kropp och själ, med hjärta och förstånd.

Livsstegen - 12 steg till inre hälsa

- ett kostnadsfritt självhjälpsprogram för personlig utveckling och existentiell hälsa.

Himmel och pannkaka

En mötesplats för små och stora med sång, lek, pyssel, pannkaka och vardagsgudstjänst. Vardagsgudstjänst, sång, pyssel och lek för hela familjen på Stefansgården.

Ett kors på en gravsten i motljus.

Gudstjänst - ett tillfälle att stanna upp, hämta kraft och reflektera över sitt liv

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar, och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.