Närbild på röda höstlöv i solen.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Höstfrukostar

med föredrag och smörgåsfika i Hosjö församlingshem

Vid två tillfällen under hösten bjuds du in till två intressanta föredrag och frukost. Inträde, kaffe/te och smörgås 30 kr. Då det finns maxantal i lokalerna önskar vi din anmälan. Detta gör du genom att fylla i anmälningsformuläret under respektive föredrag.

Varmt välkommen!

Höstfrukost i Hosjö

- En uppväxt präglad av våld

Hosjö församlingshem, Kyrkvägen 22
Lördag 14/9 kl 9.30-11.30
Fika med smörgås 30 kr
Besök av Henrietta Lysèn, författare och socionom.

Henrietta Lysén, född och uppvuxen i Falun, numera socionom och författare, berättar om sin egen uppväxt som präglades av fysiskt, psykiskt och latent våld i hemmet. Kom och lyssna till berättelsen om hur hennes psykiska hälsa påverkades och hade kunnat påverkas om det varit annorlunda, om hon tex hade fått bo någon annanstans, om någon hade vetat, sett eller förstått. Varför vågade ingen göra något? Vad hade någon kunnat göra? Henrietta är författare till boken ”Jag äger min story” och har precis börjat ett nytt jobb som familjehemskonsulent på Dalafrid där hon får möjligheten att arbeta för barns och ungdomars trygga hem.

Höstfrukost i Vika

Lördag 12 oktober 9.30-11.30 Vika församlingshem
Frukost 30 kr

Månskensbondens dotters väg till sjunde himlen och andra berättelser från kvinnors liv och arbete i Dalarna.

Kom och lyssna till berättelser om livsöden som format kvinnors liv i Dalarna i både stort och smått.
Representanter från Dalarnas kvinnohistoriska förening berättar om pågående projekt, kvinnokartan och om ihopsamlade berättelser om kvinnor i Dalarna som kommer att tryckas i bokform.
Kanske har även du en berättelse som passar in i projektet?
Kom, lyssna och berätta!

OBS! Anmälan via formuläret nedan. Sista anmälningsdag den 10/10

Då antalet platser är begränsade, behöver du anmäla att du kommer. Fyll därför i ditt namn och kontaktuppgifter i formuläret nedan. Maxantal 45 personer.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan