Två konfirmander hjälps åt att klä på sig sina vita särkar.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Dags att anmäla sig till Konfirmand 2025

Är du född 2010 eller tidigare? Här kan du anmäla sig till konfirmantionsundervisningen. Läs mer om vad det innebär här.

Välj mellan dessa grupper:
Veckogruppen träffas varannan torsdag efter skolan. Det här är alternativet för dig som vill ha lite kortare träffar men oftare. Gruppen har två dagläger som innebär att vi under en helg gör spännande saker i närområdet och sover hemma. Konfirmationen äger rum i Färgelanda kyrka.

Helggruppen träffas på lördagar och åker på två helgläger och sover borta. Träffarna är lite längre och vi äter lunch tillsammans. Konfirmationen äger rum i Högsäters kyrka.

Anpassad konfirmation är för dig som av olika anledningar funkar bäst i en mindre grupp. Det kan bero på funktionsvariationer, neuropsykiatriska diagnoser eller något annat som gör att du behöver en anpassad konfirmation.

Hör av dig till Sigge Widekärr, 0528-103 03 eller andreas.widekarr@svenskakyrkan.se om du vill veta mer eller diskutera möjliga upplägg.