Solen reflekteras på en vit vägg genom ett färgat kyrkfönster.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

En väg till tro för vuxna - Katekumenat

Är du på en plats i livet då du tänker på livets möjligheter och gränser? Funderar du på vad en tro skulle betyda för dig? Vill du utforska din tro i ditt vuxna liv?

I en grupp med andra ställer vi tillsammans de frågor du har om livet, Gud, kyrka och tro.
Du ges möjlighet att på djupet undersöka vilka svar som du kan hitta i en gemensam process.
Formen kallar vi katekumenat, ordet är ett gammalt grekiskt ord för vägledning eller undervisning. En tradition i den kristna historien då människor möts och samtalar om livets alla djup och ytor.

Vill du veta mer? Söndagen den 8 september i Söderledskyrkan efter mässan från kl 12.00-14.00 kan du komma och träffa oss ledare.

När: Gruppstart söndag 27/10, kl. 11.00-15.00. Därefter ses vi 1 gång/månad (söndagar), 6 ggr. Sista tillfället (21 maj) avslutas med gudstjänst i Storkyrkan med Stockholms biskop Andreas Holmberg.
Plats: Söderledskyrkan, Kornet
Ledare: Dag Lindberg och IngaLill Widegarn
Anmälan: öppnar v.33

Katekumenat

En väg till tro för vuxna. Gruppstart söndag 27/10.

Anmäl dig här