19/5 Humlan - Boksamtal och konstutställning

Nyhet Publicerad

Välkommen på boksamtal och konstutställning!

Söndag 19 maj 12.30-14.30

Boken om Humlan beskriver det stärkande stöd barn och unga får genom gruppverksamheten Humlan som drivs av Svenska kyrkan i Farsta och Farsta stadsdelsförvaltning. I Humlan träffas barn/unga som påverkas av att en anhörig har en beroendesjukdom och/eller psykisk sjukdom. Boken är baserad på barnens egna berättelser.

I samband med boksamtalet kan du se utställningen “Att vara en Humla” med illustrationer i akvarell av IngaLill Widegarn Andrén. Bilderna är baserade på barns erfarenheter och synliggör sorger, funderingar och glädjeämnen som barn bär på som anhöriga till en nära vuxen som har en beroendesjukdom och/eller psykisk sjukdom.

12.30-14.30 Mingla & fika, se utställningen ”Att vara en Humla”
och bläddra i boken ”Humlan”.
Konstnären IngaLill Widegarn Andrén finns på plats och
svarar på frågor om utställningen.

13.00-14.00 Boksamtal
Ellinor Fridlund och IngaLill Widegarn Andrén berättar om hur de skapade boken Humlan.

Alla åldrar är välkomna!

Medverkande: IngaLill Widegarn AndrénEllinor FridlundCamilla Hellberg MushongaSofie Puranen
Tema: FörfattarsamtalGratis
Tid: 19 maj 2024, 12:30 - 14:30