Ett par dopljus, en teckning och några paket.
Lyssna

/ Ändrad 20 maj 2024

Välkommen på dopfest!

Om du bor i församlingen och ditt barn döptes för ca ett år sedan har du kanske fått en inbjudan till fest? Anmälan är öppen. Välkommen på fest!

Välkommen på fest!

När du döptes hängde vi upp en droppe i vårt dopträd, en droppe som skulle symbolisera att du är döpt med livets vatten – och att precis som varje droppe är en del av ett stort hav så är du en del av Guds helhet. Helheten är ingenting utan sina delar.

Nu vill vi fira att ditt barn döptes förra året, och återigen ge barnet en droppe, denna gång i form av ett silversmycke. Ta gärna med barnets dopljus. Om syskon följer med, ta även med deras dopljus. Har du inget får du ett nytt när du kommer hit.

Välj vilken kyrka/datum ni vill komma!

Välkommen till:

Stora Sköndals kyrka söndag 19 maj kl 11.00

Vi börjar med Mässa med små och stora, där barnkörer medverkar. Efteråt blir det korv med börd, fika och aktiviteter utomhus (inne vid dåligt väder).
OBS! Anmälan senast 13 maj!
Kontakt: sara.rothlin@svenskakyrkan.se

Farstastrandkyrkan lördag 1 juni kl 10.30

Festen börjar med en upplevelsekonsert för små och stora och
fortsätter sen med lunch och tårta.
Fyll i anmälan till Farstastrandkyrkan 1 juni här
OBS! Anmälan senast 27 maj!
Kontakt/frågor: hanna.sunden@svenskakyrkan.se