Foto: Frötuna Gård & Retreat

Retreathelg på Frötuna Gård & Retreat

Att i stillhet lyssna till sig själv och till Gud

Tempot i vår vardag kan göra det svårt att finna tid till eftertanke och stillhet. En retreat ger oss ett speciellt tillfälle att öva oss i stillhet och tystnad. Vi får stanna upp och varsamt lyssna inåt och utåt. Kroppen och själen får vila. I stillheten och gemenskapen kan vi upptäcka och återupptäcka sådant som är viktigt för oss i våra liv – och som vi vill fördjupa.

Innehåll

• Stillhet
  • Andlig vägledning
  • Meditation över några aktuella bibeltexter
  • Akvarellmålning
  • Möjlighet till kortare enskilt samtal
  • Fina promenadvägar

Retreaten är i tystnad.

När: Retreathelg på Frötuna gård 27-29 september 2024
Var: Frötuna Gård & Retreat, Uppsala
Ledare: Dag Lindberg, präst, Katija Smalliakowa, diakon och ingalill.andren@svenskakyrkan.se (församlingspedagog)
Kostnad: 2500 kr.
Bra att veta: När du fått besked om vi kan erbjuda dig en plats får du även uppgifter om hur du ska betala in anmälningsavgiften. Anmälningsavgift 500 kr, ska betalas senast 26/7, resterande del på 2000 kr, senast den 26/8.
Anmälan: Gruppen är fulltecknad, men du kan ställa dig i kö som reserv. Klicka här och gör en intresseanmälan till reservkön