Foto: Linus Sundahl-Djerf

Retreathelg på Prinsvillan

En tystretreat på Prinsvillan vid Tyresöslott 12-13 oktober

En tystretreat på Prinsvillan vid Tyresöslott. Tempot i vår vardag kan göra det svårt att finna tid till eftertanke och stillhet. En retreat ger oss ett speciellt tillfälle att öva oss i stillhet och tystnad. Vi får stanna upp och varsamt lyssna inåt och utåt. Kroppen och själen får vila.  I stillheten och gemenskapen kan vi upptäcka och återupptäcka sådant som är viktigt för oss i våra liv – och som vi vill fördjupa. Retreaten är i tystnad.

Innhåll

• Stillhet
  • Andlig vägledning
  • Meditation över någon bibeltext
  • Möjlighet till att måla akvarell
  • Möjlighet till kortare enskilt samtal
  • Möjlighet till kortare pilgrimsvandring
  • Fina promenadvägar

När: 12-13 oktober
Plats: Prinsvillan vid Tyresö slott
Kostnad: 1 500 kr
Bra att veta: När du fått besked om vi kan erbjuda dig en plats får du även uppgifter om hur du ska betala in anmälningsavgiften. Anmälningsavgift 500 kr, ska betalas senast 16/8, resterande del senast den 16/9.
Ledare: Dag Lindberg (präst), Katija Smalliakowa (diakon), Camilla Hellberg (pedagog)
Övrigt: Ingår boende i enkelrum, lakan och handduk, måltiderna.
Frågor, Katija Smalliakowa katija.smalliakowa@svenskakyrkan.se

Anmälan:
Klicka på den här länken för att skicka in en intresseanmälan
OBS! Anmälan öppnar 7 juli