Ung i Farsta

Att vara ung är att leva i förändring. Att vara i livets upp- och nedgångar. Att leva livet. Vi erbjuder kravlös gemenskap med plats för tankar, sökande och utveckling. En gemenskap där alla får plats och tas på allvar.

Konfirmation 2024/2025 - anmälan öppen!

Född 2010 (eller 2009 och inte tog chansen)? Vi erbjuder vinteralternativ (start november 2024) och sommaralternativ (start mars 2025) Anmälan är öppen!

Drop in Ungdom

Varje onsdagseftermiddag träffas ungdomar från åk 7 för att chilla, samtala, spela spel, biljard/pingis.

Ungdomsgruppen

En gemenskap där alla får plats och tas på allvar. Ska du börja åk 9 eller går i gymnasiet – då är du välkommen till Ungdomsgruppen. Chill, fika och andakter varvas med olika tema

Ledarutbildning

För dig som är konfirmerad och vill utvecklas som ledare

Himmel & Pannkaka

Mötesplats för ungdomar och unga vuxna med olika funktionsvariationer.

Unga vuxna

För för dig som är 18+ där du kan träffas, umgås och växa tillsammans med andra.

Svenska kyrkans unga (SKUFF)

Svenska kyrkans unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan.

Följ oss!

Följ @ungifarsta på instagram
Följ @sku_farsta på instagram

Nätvandrarchatten är en chatt för unga mellan 12-25 år. Du får alltid chatta med en riktig person. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Det kan vara musiker, pedagoger, diakoner och andra. Alla har gått Nätvandrarutbildningen hos oss och blivit godkända Nätvandrare. Självklart har alla tystnadsplikt. Och du är helt anonym när du chattar.

Mötesplats för unga HBTQI+personer

Går du i årskurs 6-9 och identifierar dig som homo, bi, trans, queer eller något annat utanför hetero och cis-normen? Då är du välkommen till Fältarnas HBTQI+häng. Du är varmt välkommen att skicka DM till @faltfarsta eller @SPECTRA HBTQI+häng på Instagram för mer information. Verksamheten drivs av fältassistenterna i Farsta stadsdel.

Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du

Psalm 791