Grupper och verksamheter

I Farsta finns många möjligheter till en stunds samvaro. Här kan du läsa om de kurser, grupper, träffar och andra aktiviteter som vi ordnar. Alla aktiviteter är i princip kostnadsfritt. Men du kan också komma till oss och "bara vara" utan att delta i de olika aktiviteterna. Då kan du exempelvis fika, äta en god sopplunch, sjunga i kör eller umgås.

Ett glatt barn med rutig mössa gör V-tecknet med båda händerna mot kameran.

Barn & Familj

Vi har aktiviteter och mötesplatser för dig och ditt barn. Alla våra verksamheter för barn är avgiftsfria!

Närbild på två kaffekoppar på fat och hallongrottor.

Mötas & Umgås

Aktiviteter och mötesplatser för alla åldrar!

Tro, Kropp & Själ

Fördjupning, reflektion, återhämtning, pilgrimsvandringar, samtal och meditation

Kurser

En kurs eller föreläsning kan vara ett sätt att upptäcka nya sidor hos dig själv och att växa som människa. Att gå en kurs och fördjupa sina kunskaper eller prova på något helt nytt är en säker humörhöjare!

Konsertprogram

Konserter i Söderledskyrkan, Stora Sköndals kyrka och Farstastrandkyrkan

Två personer samtalar. En av de håller en porslin-kopp i händerna.

Samtal och stöd

Ibland är livet svårt och då kan man behöva medmänniskor att tala med. Om du känner dig ledsen, ensam eller orolig eller behöver någon att prata med av andra skäl kan du höra av dig till oss.

Ung i Farsta

Att vara ung är att leva i förändring. Att vara i livets upp- och nedgångar. Att leva livet. Vi erbjuder kravlös gemenskap med plats för tankar, sökande och utveckling. En gemenskap där alla får plats och tas på allvar.

Musik

Musiken är ett av våra främsta uttryckssätt – både i och utanför kyrkan. Musik kan fungera både som tröst och som glädjekälla, fördjupning, inspiration med mera. Därför är musiken viktig i Farsta församling. Både när den framförs som en konsert och när den är en del av gudstjänsten.

Utställningar

Aktuella utställningar i församlingen