Allhelgonahelgen 2024

Allhelgona är den tid på året då vi uppmärksammar och tänker på dem som vi älskar, men som har lämnat det här livet. Varmt välkommen till våra kyrkor och kyrkogårdar. Läs mer om vad som händer i Finspångs församling under allhelgonahelgen.

Det här händer i Finspångs församling under allhelgonahelgen 2024:

Risinge kyrka

1 November kl. 18.00
Musik i Allhelgonatid
Thord Eriksson m fl musicerar.

1 November Kl. 15.00 - 18.00
Kyrkogårdsförvaltningen bjuder på varm dryck och kaka samt svarar på dina frågor om gravplatser och gravskötsel. Ljus och gravsmyckningsliggare finns till försäljning. Kontant eller swish. Reservation för slutförsäljning Tänk på att inte använda gravljus i glas, tack!
OBS! Bilåkning förbjuden även på Risinge och Hällestad kyrkogårdar efter kl. 16.00.

2 November kl. 15.30
Frälsningsarmén musikkår spelar musik i Allhelgonatid utanför Risinge kyrka vid södra sidan. Välkomna!

2 November kl. 17.00

2 November Kl. 12.00 - 20.00

3 November kl. 11.00
Mässa

Hällestads kyrka

1 November kl. 17.00

1 November kl. 15.00 - 18.00

2 November kl. 18.00
Ekumenisk sånggudstjänst
Anette Andersson, diakon.
Ekumeniska kören under ledning av Roland Axelsson och Kristine Svensson.

2 November kl. 12.00 - 18.00

3 November kl. 15.00
Hällestads manskör medverkar.

Rejmyre kyrka

1 November kl. 15.00 - 18.00 Rejmyre nya kyrkogård

2 November kl. 12.00 - 16.00 Rejmyre nya kyrkogård

3 November kl. 11.00
Präst: Pär Österlund
Skedevi/Rejmyre kyrkokör och Regna bygdekör.

Regna kyrka

1 November kl. 17.00