Kyrkogårdar

Kyrkogårdsförvaltning

Kyrkogårdsförvaltningen sköter om gravsättningar, vårdar de allmänna ytorna på kyrkogårdarna samt sköter administrationen enligt begravningslagen. Totalt finns det 7 kyrkogårdar i församlingen.

Allhelgonahelgen 2024

Allhelgona är den tid på året då vi uppmärksammar och tänker på dem som vi älskar, men som har lämnat det här livet. Varmt välkommen till våra kyrkor och kyrkogårdar. Läs mer om vad som händer i Finspångs församling under allhelgonahelgen.

Aktuellt

Här hittar du information om pågående/planerade arbeten och annat som rör kyrkogårdarna i Finspångs församling

Kontakta Kyrkogårdsförvaltningen

0122-857 25 (mån-tis, tors-fre 10.00-12.00)

Gravskötsel

När du själv inte har möjlighet att vårda gravplatsen.

Gravplats och gravskick

Det finns fem olika gravskick på församlingens kyrkogårdar.

Kyrkogårdar

I Finspångs församling finns sju kyrkogårdar.

Besiktning av gravvårdar

2024 besiktas gravvårdar på Hällestads kyrkogård

Gravrättsinnehavare sökes

Vi söker gravrättsinnehavare till gravplatser inom Finspångs förvaltningsområde. Om inte kyrkogårdsförvaltningen får kontakt med anhöriga betraktas gravplatsen som förverkad och återgår till huvudmannen.

Lediga tjänster