Foto: Daniel Lönnbäck

Barn och familj i Boxholms församling

Våra verksamheter för barn och familj i Boxholms församling

Låt bar­nen kom­ma hit till mig och hind­ra dem in­te: Guds ri­ke tillhör såda­na som de. San­ner­li­gen, den som in­te tar emot Guds ri­ke som ett barn kom­mer ald­rig dit in.

Mark 10:13-16

Öppet hus Boxholm

Öppet hus är Boxholms församlings öppna verksamhet för barn (0-5 år) i vuxens sällskap. Vi träffas i Centrumkyrkan i Boxholm för fri lek, fika och barnrytmik.

Gå gärna med i vår grupp på Facebook ”Öppet hus i Boxholms församlingshem” för aktuell info eller kontakta oss på mejl eller telefon.

Fredagar 9.30-11.30 i Centrumkyrkan.

För mer information kontakta Johan Eriksson-Vikberg

Öppet hus Rinna

Öppet hus i Rinna är en öppen verksamhet för barn (0-5 år) i vuxens sällskap. Vi träffas i församlingshemmet i Rinna för fri lek, fika, sång och musik.

Tisdagar 9.30-11.00 i Rinna församlingshem.
Info: Ann-Sofie Fransson Bårring.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.