En ung tjej står i en kyrka med bänkrader i bakgrunden. Hon är klädd i en vit tröja. Text i bilden: Du är viktig. Anmäl dig till konfirmation redan idag.

Konfirmation

Du är viktig. När du är konfirmand finns möjlighet att prata om och fundera på sådant som vi kanske inte gör varje dag – liv och död, glädje och sorg, kärlek, rädsla och ensamhet. Hitta din konfirmandgrupp här

Funderar du på om du ska konfirmeras? Då är du inte ensam. Varje år konfirmeras drygt 30 000 ungdomar i Sverige. Konfirmationstiden är ett tillfälle att prata om stora och spännande frågor. Du kommer att träffa nya kompisar, åka på läger och göra roliga saker.

Anmäl dig som konfirmand i en konfirmandgrupp här nedan

Min konfirmandtid har betytt gemenskap och kunskap om livet. Jag har fått lära mig mycket om livet, från början av det till slutet och jag har fått lära mig hur mycket gemenskap betyder.

Pontus, konfirmand i Mantorp
Tre glada unga tjejer står i en kyrka med en altartavla i bakgrunden. En flicka är klädd i lila tröja, en i svart jeansjacka och en i en vit kortärmad tröja.

Att jag fick lära mig nya saker, uppleva något som jag inte varit med om innan - och gemenskapen!

Natalie, konfirmand i Mjölby