Foto: L Nilsson

Kyrkogårdar

I Folkungabygdens pastorat finns 36 begravningsplatser inom fem områden, Boxholm, Mjölby-Väderstad, Skänninge, Vifolka och Ödeshög.

stenar på kyrkogården.

Kyrkogårdsvandringar bland kända och okända gravar

Följ med på en vandring på kyrkogården i Boxholm den 7 maj kl 18.00 där våra guider visar hos runt och berättar. Kvällen avslutas med fika

Gravskötsel

På kyrkogårdarna vårdar vi minnet av våra anhöriga. Om du inte orkar, hinner eller kan sköta graven själv - låt oss hjälpa till.

Rinna kyrkogård med kyrkan i bakgrunden. Framför kyrkan finns gravar med välklippta häckar.

Vård och underhållsplaner kyrkogårdar

Vård och underhållsplaner för kyrkogårdar i Folkungabygdens pastorat.

Är gravstenen säker?

Gravstenarna på våra kyrkogårdar är mycket vackra och har en historia att berätta. De kan även vara en säkerhetsrisk om de inte är ordentligt förankrade. Kyrkogårdsförvaltningen arbetar därför systematiskt med att se över gravstenar och kontrollera säkerheten

Kyrkogårdsexpedition

Här svarar vi på frågor om urnedsättningar, gravskötselavtal, gravrätter med mera för samtliga kyrkogårdar i pastoratet

Boxholms kyrkogård. Gravar längst med häckar.

En gravsten berättar

Här finns en samling av berättelserna bakom några av kyrkogårdens gravstenar. Har du egna berättelser eller vet något om en grav hör gärna av dig till pastorsexp 0142-55206.