Östra Tollstads kyrka. En vit kyrka med långhus och torn. Blå himmel och gröna träd.

Kyrka Östra Tollstad

Här finns beskrivning av kyrkan och du kan gå en virtuell vandring och få en guidning av kyrkan och dess historia.

Östra Tollstad

Östra Tollstad socken ligger i brytbygden mellan slätten och skogen. Norr om kyrkan ligger den före detta kyrkskolan och ålderdomshemmet.

Guidad vandring i Östra Tollstads kyrka och kyrkogård

År 1885 stod kyrkan i Östra Tollstad klar. Den är byggd på en höjd 200 meter sydväst om kyrkogården och den gamla kyrkan.

Digitala guider av kyrkor och kyrkogårdar

Här byggs det upp digitala vandringar där du kan läsa mer och gå en digital vandring samt lyssna på guidningar av pastoratets kyrkor

Kyrkor

Församlingarnas kyrkor och kyrkogårdar ligger i en rik kulturbygd och här finns ett stort antal kyrkor från olika århundraden och olika stilar.

Digitala guider av kyrkor och kyrkogårdar

En gravsten berättar

Här finns en samling av berättelserna bakom några av kyrkogårdens gravstenar.