Foto: TOMMY HVITFELDT

Ödeshögs församling

Tätorten Ödeshög samt Heda, Västra Tollstad, Rök, Svanshals, Stora Åby och Trehörna

Kyrkomusiker till Ödeshög

Vår nuvarande kantor går i pension och vi söker därför en ny kollega med särskilt ansvar för musiken bland barn och unga

Ödeshögs kyrka.

Taket på Ödeshögs kyrka renoveras

I dagarna påbörjas ställningsbyggen och den 22 april börjar byggarna taket på tornet.

Taizémässa i Ödeshögs kyrka

Torsdagar jämna veckor, 18.00 i Ödeshögs kyrka. Efter Taizemässan är det ungdomsgrupp i församlingshemmet och bibelstudiegrupp i kyrkan

Altartavla i Ödeshögs kyrka

Morgonbön i Ödeshögs kyrka onsdagar kl 9.00

Varje onsdag har vi en kort morgonbön i Ödeshögs kyrka

Gemenskapsträffar

Tisdagar ojämna veckor kl 14.00-15.30 i Ödeshögs församlingshem

Kyrkor Ödeshög

Här finns beskrivning av kyrkorna i församlingen, du kan gå en virtuell vandring och få en guidning av kyrkan och dess historia.

Körer och musik

Kom och sjung med oss i kyrkans körer!

Barnverksamhet

Verksamheten för barn och familjer i Ödeshögs församling Välkomna

En man sitter ute i naturen och fotograferar.

Samtycke för för bild, film och ljud

Vi publicerar gärna bild, film och ljudmaterial i våra olika medier och därför behöver vi inhämta samtycke från er

Fotspår i blöt sand.

Vuxen och diakoni i Ödeshög

För dig som är vuxen finns verksamheter av olika slag. Mötesplatser, såsom sopplunch och gemenskap kring kaffekoppen, möjlighet till enskilda samtal och hembesök, undervisning i kristen tro och grupper för dig som förlorat en anhörig.

Ungdomar med armarna om varandra dansar framför en scen.

Konfirmand och Ungdom

Alla behöver en plats där man bara kan vara, helt utan prestation, krav eller mål. En plats där vi kan vara oss själva, där trygghet, tillit och gemenskap får vara ledord.

Pilgrimspark i Västra Tollstad

En plats för meditation, naturupplevelse och såväl fysisk som andlig och själslig upptäcktsfärd.

Pilgrim i Alvastrabygd

ÖDESHÖG Vandra med Ödeshögs församling i Alvastrabygd - på slätten, på Omberg, längs Vättern