Foto: Rebecca Pedersen

Sommar i Svenska kyrkan

Under sommaren fylls kyrkorna med mycket musik, en del gudstjänster firas utomhus, sommarcafé, utflykter och vandringar. Häng med till lekparken eller ta en cykeltur till en sommaröppen kyrka. Möjligheterna är många och hoppas du finner gemenskap även under sommaren då många av de ordinarie grupperna har sommarlov.

Här nedan hittar du en del sommaraktiviteter. Ta också del av programmet i församlingsblad, kalendern här på webben, appen kyrkguiden och affischer och anslag vid kyrkor och församlingshem.

Sommaröppna kyrkor 2024

Välkommen in i kyrkan när du åker förbi eller du kanske bor nära din kyrka. Under sommaren står många kyrkor öppna. Nu kan du också få en guidning via din mobiltelefon

Veta kyrka interiör.

Kalender för församlingarna i pastoratet

Här nedan hittar du kalendern för alla församlingar. Under kalendern finns länkar till respektive församlings egen kalender. Du hittar även kalendern i appen Kyrkguiden som du laddar ner gratis i din mobil.

stenar på kyrkogården.

Kyrkogårdsvandringar bland kända och okända gravar

Följ med på en vandring på kyrkogården i Boxholm den 7 maj kl 18.00 där våra guider visar hos runt och berättar. Kvällen avslutas med fika