En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Verksamhet ungdomar

KONFIRMATION

Konfirmandåret innehåller regelbundna träffar med pass där vi bl.a. pratar om tro, Gud, livet, döden och gudstjänsten. Vi träffas främst i Garvaregården i Lindsdal men åker också iväg på läger. Konfirmationen sker i  Förlösa kyrka. De flesta konfirmander går i åk 8 men det går också att delta om man är äldre. Mer information om pågående och kommande konfirmandgrupper hittar du här!

GUPP

Garvaregårdens ungdomsgrupp är till för dig som är konfirmand eller har konfirmerats. Vi gör olika saker som att samtala om tro och liv, spela spel och umgås. Vi inleder kvällen med att fira veckomässa tillsammans kl.18.30 varje onsdag.
Hör av dig till Pernilla Sjögren för mer information!

UNGA LEDARE

Att vara Ung Ledare i församlingen är att vara en extra resurs för anställda och andra huvudledare i grupper. Som Ung ledare kan du t.ex. vara konfirmandledare, ledare i barnkören eller hjälpa till praktiskt i gudstjänster. Unga ledare träffas några gånger varje termin för utbildning i bl.a. ledarskap, samarbete, andaktsmetodik och lekar. Unga ledare åker ibland på resor tillsammans. För att vara Ung ledare behöver du vara konfirmerad och ha en längtan efter att få utvecklas i ditt ledarskap och vilja umgås med barn och ungdomar.
Om du är intresserad, kontakta Maria Hall.

UNGA VUXNA - DIGITALA MÖTEN

Är du 18+? Vill du dela en kristen gemenskap med människor i liknande ålder? Då är vår unga-vuxen-grupp för dig. Vi umgås och samtalar om livet och tron, till en början digitalt. Gruppen bestämmer gemensamt hur ofta träffarna ska äga rum och vad de ska innehålla.
Är du intresserad av att vara med? Hör av dig till Pernilla Sjögren om du vill vara med.

GÅ DJUPARE

Samtalskvällar för både ungdomar och vuxna som vill GÅ DJUPARE i samtal kring tro och liv. Vi börjar med samtal och avslutar med en enkel mässa. Kom en eller flera gånger eller varför inte alla! Kom som du är och bidra i samtalet med såväl nyfikenhet som med kunskap. Kontakt: Maria Hall.
Kl 18:30 - 20:30 i Garvaregården.

Under höstterminen 2024 har vi följande datum:
22 september - Dopet
20 oktober - Nattvarden
17 november - Bikten
15 december - Psalmboken

BIBELFÖRDJUPNING

Under fem onsdagskvällar i oktober och november ses vi för bibelfördjupning. Varje träff är fristående och du behöver inte kunna komma på alla. Anmälan behövs inte, det är bara att dyka upp!

I Garvaregården, kl 19:15-20:15.

2 okt - Introduktion till Bibeln
16 okt - Urhistorien
30 okt - Mose
13 nov - Domare, kungar och profeter
27 nov - Rut och Ester

VILL DU PRATA MED NÅGON?

När du vill prata med någon utomstående, ställa frågor om Gud och livet, få tröst eller hitta styrka finns församlingens präster och diakon till hjälp. Du kan vända dig direkt till någon av dem eller ringa till expeditionen. Det finns också möjlighet att få besök om du känner dig ensam.

Pernilla "Penny" Sjögren

Barn & ungdom, Församlingsassistent