Konfirmander

KONFIRMAND 2024/2025

Nyfiken på?

* Kristen tro, hur hänger det ihop med ditt liv?

* Gud?

* Vad är en Gudstjänst?

* Livets STORA & små frågor?.

Du som är född -09 eller tidigare, är välkommen som konfirmand hos oss i Förslövs-Grevie församling. Konfirmationen är en bekräftelse av dopet.

Oavsett vilken grupp du väljer så ingår det att delta i församlingens gudstjänster vid några tillfällen.

Vi använder alla våra sinnen för att ta oss an tro och liv på våra träffar och de teman vi tar upp är också likvärdiga i de tre alternativen. Minst 5 personer för att det ska bli grupp.

För att konfirmeras måste man vara döpt och medlem i Svenska kyrkan. Är du ännu inte det, så är det inget hinder för att börja som konfirmand - du döps då före konfirmationshögtiden.

Har du en funktionsvariation som gör att du behöver specialanpassning? Hör av dig för att diskutera ett upplägg som passar dig.

Vi ser fram emot att ha Dig som konfirmand!

Kontakta oss gärna om du vill veta mer!

Pastorsexpeditionen 0431-415650 (säkrast mellan kl 10-12) eller forslovgrevie.forsamling@svenskakyrkan.se

Ledare: Mimmi Erlandsson, präst och  Karin Wallin Petrisson, församlingsassistent.

.

Skidkonfirmander

Oftast träffar i Förslövs församlinghem men vid något tillfälle i Barnens hus i Grevie, med avslutande läger med skidresa. Onsdagen den 28 augusti kör vi igång med en upptakt och informationsträff kl 18:30, Förslövs kyrka, för både konfirmander och vårdnadshavare. Vi träffas sedan oftast onsdagar direkt efter skolan, samt någon heldag förlagd på ledig dag. 23-26 januari 2025 åker vi på läger där vi blandar konfirmandundervisning med skidåkning. Konfirmationshögtiden blir i Förslövs kyrka, lördagen den 8 februari 2025. God skidvana från de senaste åren krävs, hjälmtvång. Resa med flyg, boende och liftkort ingår, skidutrustning och ev bagagekostnad för skidor står ni själva för. OBS Max antal 8 st! Du som bor i Förslöv-Grevie församling har förtur! ANMÄLAN stänger 19 juni kl 16:00. Först till kvarn och med en komplett anmälan till: forslovgrevie.forsamling@svenskakyrkan.se Ange "SKID", namn, personnr, adress, telefonnr och mejl både till konfirmand och vårdnadshavare, ev allergier samt en berättelse om dina skidvanor (bla hur länge du har åkt, när du åkte senast) ANMÄLAN ÄR BINDANDE - vid avhopp ersätter ni flyg, boende och liftkostnad!

Äventyrskonfirmander

Oftast träffas vi i Förslövs församlingshem och vid något tillfälle i Barnens hus i Grevie. Gruppen startar upp i februari 2025. Oftast ses vi på onsdagar direkt efter skoltid, även någon skolfri dag. Under Kristihimmelsfärdshelgen 29 maj-1 juni har vi vårt avslutande läger med bland annat besök i äventyrspark - om du vågar och vill! Konfirmationshögtid blir lördagen den 28 juni 2025 Start och upptaktsmöte: Konfirmander med föräldrar, tid och plats meddelas senare. Anmälan öppen fram till 15 augusti All anmälan via mejl till forslovgrevie.forsamling@svenskakyrkan.se Anger "ÄVENTYR" Namn, personnr, adress, telefonnr och mejl både till konfirmand och vårdnadshavare och ev allergier och om det är något annat ni tycker att vi bör känna till.

Har du önskemål eller synpunkter på vår konfirmandverksamhet hör vänligen av dig till Mimmi Erlandsson på telnr: 070-527 41 07, så försöker vi göra en konstruktiv lösning.

I sammarbete med Sensus