Foto: Gustaf Hellsing

Ekonomi och finans

Här kommer vi att publicera och samla sådant material som du som till exempel är förtroendevald eller revisor kan behöva i ditt uppdrag kopplat till församlingens ekonomi- och finansfrågor. Det kan exempelvis vara underlag, instruktioner och mallar inför boksluts- och budgetarbete. Sidan fylls på med aktuell information efterhand.

Nu  finns aktuellt material inför bokslut och årsredovisning för 2023 på sidorna KRED och Bokslut och årsredovisning här nedan.

Budget

Här hittar du dokument och nedladdningsbara filer relaterade till budgetarbetet.

KRED

KRED är Kyrkostyrelsens redovisningsråd för Svenska kyrkan.

Bokslut och årsredovisning

På den här sidan samlar vi information och nedladdningsbart material inför bokslutsarbetet.

Övrig ekonomisk information

Här hittar du information och dokument att ladda ner om andra ekonomiska frågor.