Två äpplen och två clementiner ligger på en blå bok med titeln Kyrkoordning 2021.

Juridik och kyrkorätt

De här sidorna är ett stöd för dig som arbetar med juridik inom kyrkan, främst kyrkorätt. Samtidigt är sidorna också ett stöd för andra i organisationen som behöver förstå och förhålla sig till juridiken, men också för dig som är förtroendevald inom kyrkan. Informationen är också till dig som av andra anledningar vill få mer information rättsliga frågor som berör Svenska kyrkan.

Promemorior och remisser

Här hittar du vidare till promemorior och utgående remisser från kyrkokansliet.

Kyrkans regelverk

På denna sida finns information för dig som är intresserad av att vet mer om hur Svenska kyrkans regelverk är uppbyggt.

Kyrkorättsligt stöd

Under ämnet kyrkorättsligt stödmaterial hittar du informations- och annat stödmaterial som hjälper dig i frågor om kyrkans organisation eller bestämmelser.

Avtalsvillkor

Här hittar du avtalsvillkor för tjänster inom området samverkan och digitalisering