Närbild på två händer som bläddrar i ett kartotek i en gammaldags arkivlåda.
Lyssna

Diarieföring och mötesadministration

Svenska kyrkans gemensamma diariesystem (P360) gör församlingarnas och pastoratens diarieföring och mötesadministration digital, effektiv och säker.

Genom att använda Public 360 får församlingar och pastorat en modern och effektiv lösning baserat på helt digitala arbetssätt. Att arbeta i Public 360 innebär att all information samlas på en plats, vilket underlättar samarbete, minskar personberoende och skapar bättre förutsättningar för verksamhetsutveckling och regelverksefterlevnad.  

Vid anslutning till Public 360 får församlingar och pastorat tillgång till flera digitala funktioner som förenklar det dagliga arbetet: 

  • Digital ärendehantering och dokumenthantering – Alla ärenden och dokument diarieförs och hanteras digitalt.  
  • Integration till MS365, vilket gör att du exempelvis kan diarieföra direkt från Outlook. 
  • Digital mötesadministration – Stöd för att hantera kallelser, dagordningar och protokoll helt digitalt.  
  • Digitala utskick genom FirstAgenda Prepare – Möjlighet att skicka ut mötesunderlag digitalt till förtroendevalda (mötesdokumenten blir tillgängliga via en app [Ipad] eller webbgränssnitt).  
  • E-signering – Integrerad lösning för elektroniska underskrifter, vilket ger en smidig och säker signeringsprocess med automatisk diarieföring. 

Du kan läsa mer om Public 360 på Svenska kyrkans intranät 

Andra tjänster som behövs före beställning av denna tjänst

För att kunna använda Public 360 krävs anslutning till den gemensamma IT- plattformen (GIP).

Du kan läsa mer den gemensamma it-plattformen på Svenska kyrkans intranät 

Tjänstens erbjudande 

Församlingar och pastorat kan ansluta till tjänsten under hela året

Utbildning

Det finns utbildningar för Public 360 i Utbildningsportalen

Pris

Tjänsten inkluderas i kostnaden för gemensam avgift för digital infrastruktur.

Du kan läsa mer om kostnader på Svenska kyrkans intranät. 

Beställning

Anslutning sker genom ett särskilt formulär: intresseanmälan. Du avgör själv under vilken period på året du önskar ansluta. Korta ledtider baserat på när du vill ansluta.  

Du kan läsa mer om anslutning på Svenska kyrkans intranät.

Kontakta oss för mer information

Funktionen för samverkan och digitalisering

Susanne Ek, Catarina Thedin
samverkan@svenskakyrkan.se