Barnens pilgrimsvandring

Gå S:t Olavsleden i miniformat.

Vill du bli pilgrim för en dag? Allt är möjligt – bara du har en mobiltelefon eller läsplatta.

Den så kallade Kyrkstigen mellan Frösö kyrka och Sommarhagen är också en S:t Olavsled i miniformat med åtta stationer, varav sju symboliserar olika platser längs med den riktiga leden. Vid varje station finns en QR-kod. Via koderna kommer du att följa Emma och Magnus och lära dig mer om Sankt Olavs liv år 1030 och om att vara pilgrim år 1339.

Lämplig för barn ca 7-12 år i vuxens sällskap (eller vuxna barn ...).

Barn kan låna enkla kåpor och stavar till vandringen. De kan de också få ett Olavsbrev (som ett diplom) efter vandringen om de vill. Hämta och lämna i Informationscentret/shopen i Frösö sockenstuga.

Barnens pilgrimsvandring finns även längs med Pärlstigen i Sunne (vid Sunne kyrka).

Längre ner på den här sidan hittar du en kort tecknad film om S:t Olav.

Barnens pilgrimsvandring var som helst

För dåligt väder för att gå Barnens pilgrimsvandring på plats? Här nedan kan du följa den ändå - oavsett var du befinner dig. Klicka på rubrikerna så öppnas nya fönster som tar dig med på vandringen.