Lokal för borgerliga begravningar

Som huvudman för begravningsverksamheten är Frustuna församling skyldig att tillhandahålla lokal för borgerlig ceremoni. Här är våra alternativ.

Vi har 3 alternativ på borgerliga lokaler idag:

1. Kapellet i på Frustuna kyrkogård: Rymmer  ca 20 personer med kista /25 med urna.
    Uppspelning av CD-skiva möjlig, en enkel orgel finns.
  2. Frustuna prästgård ”Gryning”: Rymmer ca 25 peronser med kista/ 30 personer med urna.Ljudanläggning med 3.5 mm. uttag för uppspelning, mikrofon och hörslinga.
  3.  Frustuna prästgård ”Verandan”: Rymmer ca 50 -60 personer med kista.
    (går ej att boka i kombination med begravningskaffe)
    Ljudanläggning med 3.5 mm. uttag för uppspelning, mikrofon och hörslinga.

Lokal för borgerlig ceremoni är kostnadsfri, den är redan betald via skattesedeln för dig som är skriven i Sverige.

Lokal för begravningskaffe är dock en kostd oavsett du har en kyrklig eller borgerlig begravning.

Frustuna församling kan erbjuda lokal för begravningskaffe i Torsåker församlingshem och i Frustuna prästgård. Klicka här för att komma till våra lokaler.