Avsked av Svennis i Fryksände kyrka

Den 13 september 2024 fördes Sven-Göran "Svennis" Eriksson till sin sista vila i Fryksände kyrka

Den 13 september 2024 fördes Sven-Göran ”Svennis” Eriksson till sin sista vila.

I ett fullsatt Fryksände kyrka fick vi minnas Svennis som den fina medmänniska och ledare han var. Prästen Ingela Älvskog beskrev Svennis så fint som den vackra själ han var. Prästkandidat Drew Baldwin hade översatt Ingelas griftetal till engelska så att även de utländska gästerna förstod.

Under ceremonin framfördes bl.a en omskriven version av ”Candle in the wind”, Volare och Värmlandsvisan. Musikerna bestod av: Urban Karlsson orgel, Anders ”Halle” Halvarsson piano, Charlotta och Johan Birgersson sång och fiol, Oscar Magnusson sång och gitarr.

Utanför kyrkan kunde alla som inte fick plats i kyrkan följa begravningsceremonin på en storbildskärm. Svennis önskan var att det skulle vara en folklig, glad och öppen ceremoni och det blev det.