Foto: Magnus Aronsson/IKON

Konfirmander

Är du född 2010 eller tidigare? Då är det din tur att få konfirmeras! Nedan presenteras gruppalternativ för Gärsnäs församling. Kan du inte delta i grupp - kontakta oss så hittar vi en lösning!

Konfirmander 2024–2025 – Tro, hopp, kärlek och Italien

Konfirmation handlar om tro, hopp och kärlek. Under konfirmandtiden får du tillfälle att fundera och prata om Gud, livet, vad du tror på och vad du tycker är viktigt. Vem är Jesus? Vad står han för? Vad har det för betydelse idag? Men också grundläggande mänskliga frågor om vad som är ont och gott, kärlek, vänskap och meningen med livet.

I Gärsnäs församling erbjuder vi ett vardagsalternativ. Vi har redan fått många anmälningar och därför kommer det att bildas två grupper. Därför ber vi dig om att välja en kompis du gärna vill gå med i anmälan.

Vi träffas varannan torsdag i Hammenhögs församlingshem mellan klockan 16:30 och 18:30 under hösten och våren 2024-2025. 11-13/10 åker vi på ett helgläger tillsammans i södra Sverige och under våren 2025, 21-24/3 åker vi till Rom i Italien i fyra dagar. Där upplever vi staden ur kyrkans perspektiv samt får ta del av Roms historia.

Resan till Rom är kostnadsfri, men anmälan är bindande eftersom vi måste boka biljetter tidigt.

Vissa söndagar är det obligatorisk medverkan i gudstjänsterna i våra kyrkor i församlingen. Bland annat så framför konfirmanderna ett julspel på julafton i Borrby kyrka kl. 10:00.

Konfirmandtiden startar med vår upptäcksmässa den 8:e september klockan 11:00 i Borrby kyrka. Första träffen är den 12:e september klockan 16:30-18:30 i Hammenhögs församlingshem och konfirmandtiden avslutar med en konfirmationsgudstjänst som kommer att bli den 18:e maj 2025 kl. 11:00.

På höstlovet, efter konfirmationen, erbjuds alla konfirmander boende i Gärsnäs församling en gemensam ungdomsresa till Berlin.

Frågor? Kontakta henrik.esping@svenskakyrkan.se

Kryssa i det alternativ som du vill anmäla dig till!

Fråga om dop - kryssa i ett av valen.

NI måste kryssa i någon av rutorna gällande GDPR

Ni måste kryssa i någon av rutorna gällande bildpublicering

GDPR - dataskyddsförordningen

För att du ska kunna delta i konfirmandverksamheten behöver vi spara och hantera personuppgifter lämnade i detta formulär. Vi hanterar personuppgifter enligt gällande integritetslagstiftning och den rättsliga grunden här är berättigat intresse. Dessa uppgifter sparas tills konfirmationsläsningen och efterarbetet är avslutat. Uppgifter om konfirmationen bevaras i kyrkoböckerna. De uppgifter vi behandlar om dig kommer inte att säljas vidare och delas inte utanför Svenska kyrkan och för verksamheten nödvändiga samarbetspartner, t.ex. lägergårdar, researrangör om inte vi är skyldiga att göra så enligt lag. Vi överför aldrig uppgifter till ett land utanför EU