Så här går det till i Björsjökyrkan!

Dop, vigsel, välsignelse över ingått äktenskap och förnyelse av vigsellöften Obs! Max 5 gäster pers vigselpar/dopfamilj.

Du/ni kommer till kyrkan. Där välkomnas du/ni av kyrkvärdar. De ser till att du/ni får träffa vår administratör som ordnar med rätt blanketter (vigselpar har med sig hindersprövning och vigselblankett från skattemyndigheten samt legitimation ).

Därefter träffar du/ni någon av våra präster. Ni sitter ner och samtalar en stund om dop/vigselgudstjänsten och om era tankar och eventuella frågor. Ni väljer musik tillsammans med musikern. Till ett dop väljer du/ni två psalmer. Till en vigsel väljer ni två psalmer samt två musikstycken till ingång resp. utgång.

När gudstjänsten är planerad börjar den.

Vi bjuder på kaffe och tårta.

Frågor: Kontakta Louise Larsson, se kontaktuppgifter nedan.

OBS! Ta med giltig hindersprövning och legitimation. Annars kan vigsel inte ske. Hindersprövning beställs i god tid innan vigseln via skatteverket. Minst en av er måste vara medlem i Svenska kyrkan.

Drop-in-dop
Dopklänningar för barn finns alltid att låna