Vill du lära dig spela orgel?

Orgeln, det största musikinstrumentet av alla, passar barn och unga i alla åldrar! Du som är nybörjare, eller kommit en bit på väg, är välkommen att ta lektioner på orgeln i Mariakyrkan, nära Stampen i Göteborg.

Orgeln kan låta både högt och lågt, starkt och svagt. Att spela orgel passar barn och unga i alla åldrar och du kan absolut spela orgel som första instrument.
Du som är nybörjare, eller redan kommit en bit på väg, är välkommen att ta lektioner på orgeln i Mariakyrkan, nära Stampen i Göteborg.
Här får du lära dig spelteknik med både händer och fötter, att läsa noter och öva ditt gehör.

Lina Lindkvist, som blir din lärare, har lång erfarenhet av att undervisa – olika åldrar och på olika nivåer. Varje vecka träffas ni måndag eller onsdag eftermiddag i Mariakyrkan för en lektion om 30 minuter.

För att kunna öva behöver du ha tillgång till piano eller keyboard hemma. Det kan finnas möjlighet att hyra instrument av Domkyrkoförsamlingen.
Varje termin arrangerar vi en eller två orgeldagar där alla elever får möjlighet att träffas och spela tillsammans på gudstjänster och konserter.

Terminsavgiften är cirka 800 kr. Antalet platser är begränsat.

Välkommen att kontakta Lina för mer information och anmälan!