Nyhet / Publicerad 15 oktober 2024

Kom och träffa oss i Härlanda!

På lördag 19 oktober kan du ställa alla dina frågor kring begravning till våra medarbetare som finns på plats på Örgryte pastoratsfest vid Härlanda kyrka kl. 10-13.30.

Var finns det en ledig gravplats? Kremering eller kistbegravning? Vems vilja ska man följa om det finns motstridiga viljor kring en nära anhörigs begravning?

Frågorna kring kan vara många, man kanske också funderar över hur man själv vill att det ska gå till när det blir så dags.

Kom och ställ dina frågor till oss på lördag 19 oktober. Då ordnar Örgryte pastorat en festdag öppen för alla. Vi är på plats mellan kl. 10 och 13.30 och du hittar vårt tält vid Härlanda kyrka och församlingshem.

Dagen kommer förstås att handla mer om liv och hopp än om döden - men att tänka på döden kan också påminna oss om att uppskatta livet så länge det varar!

Här hittar du hela programmet för pastoratsfesten:

Att vara Människa - Pastoratsfest 19/10! - Örgryte pastorat (svenskakyrkan.se)