Kvinna med headset vid datorarbetsplats
Foto: Birgitta Löwing Kiser

Just nu är det många som ringer till oss

Ibland kan väntan bli lång, vi ber om din förståelse. Du kan även nå oss via e-post.

Under och efter cyberangreppet mot Svenska kyrkan var det många ärenden som inte kunde utföras. Nu när våra system är återställda är det många som vill ha kontakt och därför kan det bli telefonkö till framför allt skötsel- och begravningsexpeditionerna.

Du vet väl att du kan nå oss även via e-post? I faktarutorna nedan hittar du öppettider och kontaktuppgifter till våra tre olika expeditioner. Är du osäker på vart du ska vända dig med ditt ärende kan du mejla till gbg.begravningssamfallighet@svenskakyrkan.se så ser vi till att det vidarebefordras till rätt person. Glöm inte att lämna ditt telefonnummer i mejlet om du vill bli uppringd.

Gravskötselexpeditionen

Vi svarar på alla frågor om skötsel av gravar, utbud/sortiment av växter samt olika former av skötselavtal.

Du når oss på 031-731 80 80 vardagar kl. 9-12 och 13-15 för hjälp med frågor kring skötsel. Du kan också skicka e-post till gbg.gravskotsel@svenskakyrkan.se

Vi tar endast emot avtalade besök.

Besöksadress: Västra kyrkogården,
Sven Brolids väg 35, 414 73 Göteborg

Begravningsexpeditionen

Vi svarar på alla frågor om begravningar, gravsättningar, gravrätter, beställning av plaketter, gravanordningar, gravvisning, bokning av kapell, nedlagda stenar av säkerhetsskäl samt frågor om lagar och förordningar.

Du når oss på 031-731 80 80 vardagar kl. 9-12 och 13-15 för hjälp med frågor kring begravning. Du kan också skicka e-post till gbg.begravning@svenskakyrkan.se

Begravningsexpeditionen finns på Kvibergs kyrkogård, vi har öppet för besök vardagar kl. 09-12 och 13-15.

Besöksadress: Kvibergs kyrkogårdsväg 4, 41522 Göteborg

Krematorieexpeditionen

Vi svarar på frågor om kremation och urnor. Uthämtning av urnor sker hos oss och vi bokar när anhöriga vill närvara vid kremation eller låna vårt anhörigrum.

Du når oss på 031-731 80 80 vardagar kl 9-12 och 13-16 för hjälp med frågor kring kremationer. Du kan också skicka e-post till
gbg.krem@svenskakyrkan.se

Krematorieexpeditionen finns på Kvibergs begravningsplats, ingång i nya krematoriet.

Besöksadress: Kvibergs kyrkogårdsväg 8, 41522 Göteborg