Vit urna till ceremoni
Foto: Ronald Eek

Urnor till ceremoni

I samband med ceremoni i våra kapell kan man låna en urna i vitt eller ek.

Vi erbjuder utlåning av urnor för begravningsceremoni/-akt med urna. Det är ingen kostnad för utlåningsurna och den bokas i samband med bokningen av begravningsceremonin. Utlåningsurnor finns i alla våra kapell och får endast användas i kapellen. Ceremoniurnan får alltså inte följa med ut till graven.

Vid gravsättning i minneslund används urna i brun kartong. Vid gravsättning i askgravlund används urna i vit kartong. Önskas akt med urna i något av våra kapell eller ceremonilokaler kan en ceremoniurna lånas utan kostnad. Ceremoniurnorna är antingen i vitmålad trä eller ek.

Måtten på urnorna är följande:

Botten är kvadratisk, varje sida är 24 centimeter. Diagonalen i botten är 34 centimeter. I toppen är varje sida 30 centimeter och diagonalen på toppen är 42 centimeter. Urnorna är 33 centimeter höga.

Urna i ek
Urna i ek till ceremoni Foto: Ronald Eek
Vit urna till ceremoni
Vit urna till ceremoni Foto: Ronald Eek

Begravningsexpeditionen

Vi svarar på frågor om begravningar, gravsättningar, gravrätter, beställning av plaketter, gravvisning, bokning av kapell samt frågor om lagar och förordningar.

Du når oss på 031-731 80 80 alla vardagar kl. 9-12 samt måndag, onsdag och fredag även kl 13-15. Du kan också skicka e-post till gbg.begravning@svenskakyrkan.se

Begravningsexpeditionen finns på Kvibergs kyrkogård, vi har öppet för besök vardagar kl. 09-12 och 13-15.

Besöksadress: Kvibergs kyrkogårdsväg 4, 41522 Göteborg

Postadress: Box 1526, 401 50 Göteborg