Lediga tjänster
Foto: Sharefaith, Pexels

Lediga tjänster

Här hittar du information om lediga tjänster i Gislaveds pastorat.

En man sitter vid kyrkorgeln och håller i en kyrkohandbok.

Gislaveds pastorat rustar för framtiden och söker en Organist 100%

Gislaveds pastorat består av åtta församlingar och är beläget i Växjö Stift, Jönköpings län - mitt i ett av Sveriges företagstätaste områden. En bygd som präglas av ett omfattande entreprenörskap och andas framtidstro. Vi är stolta för vår regnbågscertifiering. Landsbygsförsamlingar präglade av sammanhållning, bygdegemenskap med ett starkt driv för bygden där kyrkan är en viktig medaktör. Vi har en fantastisk natur och Isabergstoppen bjuder på äventyr så väl vinter som sommar.

En manlig präst i vit kåpa står uppe vid altaret med ryggen mot kameran.

Präst med inriktning vuxenundervisning och gudstjänstutveckling

En präst håller fram en nattvardskalk.

Präst med inriktning barn, ungdom och familj