Glanshammars kyrka, interiör

Sommarkyrka och "Konst och hantverksutställning" i Glanshammars kyrka!

Öppet dagligen 1 juli - 4 augusti kl 10-16.

Välkommen in och se vår välbevarade 1100-talskyrka

I år är sommarkyrkan i Glanshammars kyrka öppen dagligen under perioden        1 juli - 4 aug. Fika serveras varje dag och onsdag - söndag erbjuds även guidning av kyrkan.

Varje onsdag 14.30 är det musikandakt där våra orgelelever Viktor Heinemann och Ylva Bergman medverkar.

UTSTÄLLNINGEN ”KONST & HANTVERK FRÅN GLANSHAMMARSBYGDEN”

Lillkyrka kyrkliga syförening anordnar utställningen ”Konst och hantverk från Glanshammarsbygden”. En härlig samlingsutställning av lokala konstnärer och hantverkare. Textil, keramik, målningar, metall, marmor, broderi, vävt, stickat, skultptur ...  många olika tekniker. Glanshammars eget ”open art”.

Kom in och titta på de vackra väggmålningarna från 1100-talet och på de många träfigurerna. Du kan även få en guidning av våra kunniga guider. Under den tiden som sommarkyrkan är öppen serverar guiderna ett enklare fika.

Glanshammars kyrka ligger belägen mitt i samhället vid sidan av E18 och är väl värt ett besök. Måndagar och tisdagar är kyrkan öppen dagtid men utan guider.

Musikandakt varje onsdag 14.30. Då medverkar bl a våra orgelelever Viktor Heinemann och Ylva Bergman.

Glanshammars kyrka

Kyrkan i byns mitt