Foto: Sanna Fröne

Lediga tjänster

i Gnosjö pastorat

En kvinna sitter och samtalar med några andra över en kopp kaffe.

Vi söker Diakon 80%

Vill du vara med och leda och inspirera vårt diakonala arbete?

Vi söker Präst 100%

Välkommen att söka till oss.

Om Gnosjö pastorat

Gnosjö pastorat är vackert beläget på sydsvenska höglandet med kyrkor och församlingshem i sina olika unika miljöer. Varje kyrka har sin egen fascinerande historia. Gnosjö pastorat är beläget i det som kallas GGVV-regionen, som är känt för sin företagsamhet och framåtanda. Kommunikationerna är väl utbyggda och det går med lätthet att nå både västkust- och ostkust samt storstadsregionerna. Det finns väl utbyggda rekreationsområden med bl a Isaberg Mountain Resort med södra Sveriges största pist- och liftsystem och MTB-centrum, Store Mosse nationalpark och Töllstorps fritidsområde. Det finns också tillgång till kultur i närområdet med bl a Gummifabriken i Värnamo och Spira i Jönköping. Läs gärna mer om kommunen på www.gnosjo.se.