Diakonipastoral

Svenska kyrkans församlingar är en del av det lokala samhället och befinner sig alltid i ett sammanhang. Människors livsvillkor och församlingens förutsättningar att bedriva verksamhet växlar från plats till plats. Därför behöver varje församling söka sina egna svar på hur det diakonala arbetet ska se ut. Ges på förfrågan.

Vill ni i er församling, underlätta och finna en metod att planera, prioritera och organisera det diakonala arbetet, finns möjlighet att få stöd i processen att ta fram en diakonipastoral.

Arbetet sker lokalt i församlingen, och teamet som arbetar med att ta fram pastoralen kan bestå av både anställda och ideella medarbetare. Teamet arbetar med metodens fem steg, vilka leder fram till en färdig pastoral som kompletterar och fördjupa församlingsinstruktionens pastorala program.

Kostnadsfritt

Ges på förfrågan, lokalt i församling

Vill du veta mer? Kontakta mig gärna!

Helena Jonsson

Göteborgs stift

Stiftsdiakon inriktning diakonal utveckling, Teamledare, Församlingsutvecklingsenheten