En manlig präst och några andra personer sitter runt ett bord med varsin laptop och samtalar.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

HR-tjänster

Vi stöttar kyrkoherdar och chefer i de specifika utmaningar som just ni står i, inom alla HR-processer.

Vår arbetsmetod involverar regelbundna avstämningar där vi diskuterar aktuella frågor inom bland annat sjukfrånvaro, rehabilitering, arbetsanpassning, rekryteringsbehov, schema­läggning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga- och avtalsfrågor.

Som grundtjänst har vi ett mindre utbud av stöd med kortare och enklare rådgivning, möjlighet att teckna upphandlat avtal om företagshälsovård, fakturering av facklig förtroendeman samt lista över vilka styrdokument inom arbetsgivarområdet som behöver finnas.

Som uppdragstjänst erbjuder vi skräddarsytt HR-stöd till kyrkoherdar och chefer inom Svenska kyrkan. Vi stöttar er genom de specifika utmaningar ni står inför inom alla HR-processer. Vår arbetsmetod innefattar regelbundna avstämningar där vi diskuterar aktuella frågor såsom sjukfrånvaro, rehabilitering, arbetsanpassning, rekryteringsbehov, schemaläggning, arbetsmiljö, samt arbetsrättsliga och avtalsfrågor. Med ett starkt fokus på att främja gott arbetsgivarskap strävar vi efter att skapa en positiv arbetskultur och stärka ledarskapet inom församlingar och pastorat.

Genom att anlita stiftskansliets HR-stöd får församlingar och pastorat, som inte har möjlighet att anställa egen HR-kompetens eller väljer att inte göra det, tillgång till det chefsstöd som organisationen behöver.

Här kan du läsa mer om prissättning och hur du kan ansluta.

Vill du veta mer?
kontakta mig gärna!

Grundtjänster HR

Vi sköter fakturering för facklig förtroendeman för de församlingar eller pastorat som har sådan person anställd och är intresserade av det.

Kurser och arrangemang HR

Utbildningsinsatser inom HR-området för att inspirera och stärka ledningen i sitt organisations- och arbetsgivaransvar.

Två kvinnor tittar på en datorskärm. En manlig präst och en kvinna syns suddigt i bakgrunden.

Uppdragstjänster HR

Vi erbjuder HR-stöd som uppdragstjänst med syftet att stödja församlingar och pastorat i arbetet med det goda arbetsgivarskapet.