Att satsa på att delta i de nationella gemensamma kampanjerna är en kraftfull, kostnadseffektiv och enkel metod för att nå ut till fler människor och stärka Svenska kyrkans synlighet i samhället.
Det är enkelt att delta
Du kan enkelt genomföra kampanjerna i egen regi med material som du hittar på Kornet eller ansluta via gemensam budget. Det enklaste och mest kostnadseffektiva är att gå samman i gemensam budget, utan extra. Det gör att vi inte trissar upp priserna när vi köper annonsplatser under samma period. Det går även att göra lokala medieköp via vår mediebyrå, eller också kombinera alternativen och delta både i gemensam budget och med lokala medieköp. Här kan du läsa mer om samverkan kring kampanjerna.
Vi samlas kring tre större kampanjer under 2025
Kyrkovalskampanjen
Visar att var och en som tillhör Svenska kyrkan kan vara med och rösta för en ljusare framtid, och att varje medlem har möjlighet att påverka hur församlingen ska fullgöra sin uppgift.
Kampanjperioden är 8-21 sep 2025
Bidra här till gemensam budget senast den 1 januari 2025.
Dopkampanjen
Syftar till att bekräfta dopet som en fin tradition med värme, glädje och gemenskap hos gruppen föräldrar och blivande föräldrar i åldern 25-40 år med svag relation till Svenska kyrkan. Målet är att väcka nyfikenhet om dopet.
Kampanjperioden är maj 2025
Bidra här till gemensam budget senast den 31 januari 2025
Julkampanjen
Syftar till att sprida glädje och gemenskap under julhelgen. Välkommen i jul ska påminna om att kyrkan finns för människor på olika sätt under julen. Med gudstjänster, konserter, gemenskap, stöd och hjälp. Målet är att sprida en positiv och inkluderande bild av Svenska kyrkan och visa att kyrkan finns där för människor i alla skeden av livet, även under en tid som kan vara svår för många.
Kampanjperioden är: 24 nov - 24 dec 2025
Bidra här till gemensam budget senast den 31 januari 2025.